Свежы нумар
Соцыум
Больш, чым проста забава
Тэмай сёлетніх Дзён еўрапейскай спадчыны стала “Спадчына і забава”. Прыдумалі дык прыдумалі.
А я, карыстаючыся момантам, хачу заклікаць задумацца пра сур’ёзнае.
Сапраўды, мы, людзі, якія займаюцца спадчынай прафесійна, неяк звыкліcя, што галоўным зместам гэтай працы з’яўляецца адстойванне права на захаванне памяці, прыняцце складаных рэстаўрацыйных рашэнняў, палкія спрэчкі. А з іншага боку — памяць сівых вякоў, гераізм і мудрасць продкаў. Якія тут жарты?
Далей
“Так сумна-сумна ў цішыне...”
Рэвіталізацыя гістарычных паркаў: мары і рэальнасць
На тэрыторыі Беларусі да пачатку Першай сусветнай вайны існавала больш за 300 паркаў. Большую іх частку складалі пейзажныя ансамблі пры сядзібах, якія знаходзіліся ў сельскай мясцовасці. На сённяшні момант з іх захавалася крыху больш за 120. Пасля рэвалюцый, перадзелу маёмасці, войнаў многія паркі засталіся без неабходнага догляду і здзічэлі. Астатнія атрымалі значныя планіровачныя і кампазіцыйныя перамены: разбураны архітэктурныя збудаванні, водныя сістэмы, змяніўся склад насаджэнняў. Дык ці магчыма аднавіць ландшафтную спадчыну краіны?
Далей
Не прагнеш эфекта “ваў”
Не раз мне казалі: чым далей ты жывеш, тым марудней адчуваецца час. Не магу з гэтым пагадзіцца. Прынамсі, тут і цяпер. У Мінску час ідзе неяк ажно занадта ўжо хутка. Я вось не так даўно і жыву, але цудоўна памятаю, як выглядаў гадоў -наццаць таму Верхні горад, і як на Кастрычніцкай за ўвесь суботні вечар можна было не сустрэць ні душы.
Усё змянілася літаральна вокамгненна, быццам фея махнула чароўнай палачкай. Тэхналогіі, незлічоныя прапановы індустрыі забаў, звыклы для мегаполіса рэкламны гул… Урэшце, мы настолькі хутка прызвычайваемся да несупынных зменаў, што развучваемся здзіўляцца.
І на такім тле нават цяжка ўцяміць, якім павінна быць мастацтва, каб мець права называцца перадавым — так бы мовіць, у авангардзе. І ці трэба яму наогул такім быць?
Далей
Форум
У хэдлайнеры б пайшоў, няхай мяне навучаць…
Глядзеў я тут надоечы па інтэрнэце фрагмент выступу Макса Каржа на мінскім стадыёне “Дынама” і прыкрасць мяне брала: чаму аднаму 35 тысяч аўдыторыі, а другому ў лепшым выпадку ў коле сяброў хрыпець “Не было Галілея i Боба Марлея, не было Сальвадора Далі. Ні Леніна, ні Ленана, ні Карла Лінея, а кіты, чарапахі былі”? Несправядліва? Несправядліва! У мяне таксама голас ёсць, я таксама спяваць хачу! Якія мае гады?! І ўжо зусім было я сабраўся ашчаслівіць грамадства сваім мастацтвам — таленавіты, харызматычны, асабіста знаёмы з Анатолем Іванавічам Ярмоленкам чалавек, вядома ж, толькі новай апорай і выклікам стане як мінімум у айчынным шоу-бізнесе, але ўсё-ткі спачатку вырашыў параіцца з таварышамі, крыху больш дасведчанымі ў музычнай індустрыі, чым я. А раптам там такія падводныя камяні, такое другое дно, што нават мне з маім дарам асталявацца ў ёй будзе немагчыма?
А калі сур’ёзна, сённяшнія мае рэспандэнты раскажуць вам пра тое, наколькі музыканту-пачаткоўцу ў наш час складана / лёгка прабіцца на сцэну і што чакае яго на гэтым шляху — пачынаючы з вучобы ў профільнай установе.
Далей
Праекты развіцця
Наша “Клякса”, ды не промах
Пра творчы і гаспадарчы бок сваёй справы распавядае дырэктар Палаца культуры МТЗ Уладзімір КІРУТА
Мы даволі рэдка пішам пра такія буйныя ўстановы культуры, як Палац культуры на сталічнай вуліцы Даўгабродскай. А шкада. У мясцовых супрацоўнікаў ёсць чаму павучыцца. Пра маштабы дзейнасці і сур’ёзнасць намераў сведчыць той факт, што ПК — філіял Мінскага трактарнага завода. Я буду спакойны за лёс беларускай вёскі, калі сельскія клубы стануць творчымі філіяламі мясцовых сельскагаспадарчых арганізацый.
Далей
Prof-партфоліа
Вадзім КАЧАН: “Я патрапіў у Верхні горад — і быў зачараваны”
1980-я — 2000-я ў аб’ектыве вядомага фатографа
“Сёння Мінск пры ўсіх складанасцях нараджаецца як еўрапейская сталіца”, — фатораф Вадзім Качан ужо больш за трыццаць гадоў здымае наш горад на Свіслачы, адзначаючы яго змены ў абліччы.
Але асабліва блізкія аўтару 1980-я — вінтажныя, супярэчлівыя, вырашальныя… Фатограф здымаў тое дзесяцігоддзе несупынна — і сёння мы маем магчымасць параўнаць “чорна-белы” Мінск “эпохі застоя” і Перабудовы, і мегаполіс 2010-х, які імкліва мяняецца. 12 верасня ў Нацыянальнай бібліятэцы Беларусі адкрылася выстава вядомага фатографа пад назвай “Мінск. Горад і час”, у якой аўтар сутыкае мінскія выявы розных гадоў. Сустрэўшыся напярэдадні вернісажу, “К” распытала мастака
пра яго архівы, фатаграфію, ды самае любімае месца ў сталіцы, што сёлета святкуе свае 952 гады.
Далей
Форум: гаворым пра актуальнае! art-блог
Скамечаныя ружы-сэрцы
На сталічнай пляцоўцы Оk16, якая зарэкамендавала сябе як адна з найбольш эксперыментальна маладзёжных, адбылася прэм’ера спектакля з загадкавай назвай “М.”. Ён стаўся вынікам леташняй Летняй рэзідэнцыі і працягам праекта Тэатр-майстэрня на Оk16.
Далей
“Школьныя” сустрэчы тэатралаў
IX Міжнародны форум тэатральнага мастацтва “ТЭАРТ” ладзіцца пад слоганам “Канцэнтрат”. Заснавальнікі спадзяюцца на засяроджанне глядацкай цікаўнасці, на пільную ўвагу крытыкаў, на шчыльнае ўзаемадзеянне паміж гледачом, тэатрам і арганізатарамі. “Стварэнне гэтага дыялогу — нашая мэта на працягу амаль дзесяцігоддзя працы”, — падкрэсліла дырэктар форуму Анжаліка Крашэўская.
Далей
Здольная на многае
Займаюся я справай ад дызайну вельмі далёкай, але заўжды памятаю правіла, засвоенае падчас вучобы — не верыць праектнай задачы, сфармуляванай у невядомых табе варунках. Інакш кажучы, перш чым брацца за работу, трэба вызначыць, каму і навошта яна патрэбна. Бывае, што цвяроза паразважаўшы, дызайнер, калі ў яго хапае мужнасці і прынцыповасці, адмаўляецца марнаваць свой час і чужыя грошы, бо не бачыць у прапанаванай для распрацоўкі ідэі сэнсу і перспектывы. І прапаноўвае замоўцу ўласную ідэю. Гэта называецца сацыяльная адказнасць. Пра гэта мне думалася на адкрыцці Трэцяга беларускага трыенале дызайн-графікі ў сталічным Палацы мастацтва.
Далей
Праекты развіцця: культура рэгіёнаў
Дакументалістыка — у кінафокусе
Сёння, 14 верасня, у Санкт-Пецярбургу бярэ старт адзін з адметных кінафорумаў у Еўропе — Міжнародны кінафестываль дакументальных, кароткаметражных ігравых і анімацыйных фільмаў “Пасланне да чалавека”. Сёлета яго праграма ўключае больш за 300 стужак, а ганаровымі гасцямі стануць нямецкі акцёр Удо Кір, японскі рэжысёр Кадзуо Хара, польская рэжысёрка-аніматарка Ізабэла Плучынска, сусветнавядомая дакументалістка з Фінляндыі Пір’ё Хонкасало, нідэрландская актрыса Ёхана Тэр Стэхе ды іншыя кінематаграфісты.
Далей
На людным месцы
Калі ў вачах — восень…
Восень — час баляў і вяселляў. Час светлага суму па доўгіх сонечных днях. Час адкрыцця новага творчага сезона пасля летніх вакацый-адпачынкаў у артыстаў сцэны і супрацоўнікаў тэлебачання. У работнікаў культуры гэты сезон ніколі не перарываецца, за што ім — і павага двайная… Восенню добра думаецца пра тое, што будучая зіма — усяго толькі перыяд падрыхтоўкі да будучага лета. А першыя, “бабіны”, восеньскія тыдні — неабходная перадумова неўтаймоўнага натхнення і радаснага творчага ўздыму. Сённяшнія лісты — яскравы таму доказ.
Далей
Суботнія сустрэчы
Абярэг ад бездухоўнасці
У ліпені бягучага года пры Інстытуце філасофіі Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі створаны Цэнтр філасофіі культуры. Пра дзейнасць установы, нацыянальныя мастацкія традыцыі, гуманітарную бяспеку краіны ды многае іншае “К” пагутарыла з загадчыкам Цэнтра, былым першым прарэктарам Беларускай акадэміі мастацтваў, доктарам філалагічных навук, прафесарам Валерыем МАКСІМОВІЧАМ.
Далей
Соцыум: праблемны аспект культуры Актуаліі
Ты святкуй, мая сталіца!
Напярэдадні святкавання Дня горада пра запланаваныя мерапрыемствы ў сталіцы распавёў намеснік начальніка ўпраўлення культуры Мінгарвыканкама Аляксандр ШАСТАКОЎ:
Далей
Дыялог Сінявокай і Паднябеснай
13 верасня ў Беларускім дзяржаўным універсітэце культуры і мастацтваў адбылося трэцяе сумеснае пасяджэнне Камісіі па культурным супрацоўніцтве Беларуска-Кітайскага Міжурадавага камітэта па супрацоўніцтве. Мерапрыемства праходзіла з удзелам міністра культуры Беларусі Юрыя Бондара.
Далей
Сустрэць традыцыі ў сучаснасці
12 і 13 верасня ў Цэнтры даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі прайшла X штогадовая навукова-практычная канферэнцыя “Традыцыі і сучасны стан культуры і мастацтваў”.
Далей
Prof-партфоліа:досвед прафесіяналаў у культуры
Купіць-прадаць- пагуляць-паглядзець…
14 — 15 верасня Нацыянальны гісторыка-культурны музей-запаведнік “Нясвіж” і MuzzicDom запрашаюць на кірмашовае свята. Прыкладна такія адбываліся ў 20 — 30-я гады мінулага стагоддзя. Гранд-кірмаш адбудзецца ў цэнтральным двары палацавага ансамбля.
Далей
Эстафета оперных гісторый
Традыцыйная кітайская опера ва ўсёй яе прыгажосці паўстала для нашых гледачоў на сцэне Нацыянальнага акадэмічнага Вялікага тэатра Беларусі. Яшчэ да афіцыйнага пачатку сезона, які адкрываецца заўтра прэм’ерай “Князя Ігара”, тут двойчы былі паказаны “Ваяўніцы сям’і Ян” Кітайскага дзяржаўнага тэатра Пекінскай оперы. Суседства гэтых твораў розных культур надало ўсяму сезону калі не “ваяўнічасці”, дык веры ў свае сілы і духоўную перамогу над складанымі абставінамі.
Далей
Персона
Вечна малады беларускі Фаўст
Арлен Кашкурэвіч… Імя гэтага творцы, народнага мастака Беларусі, лаўрэата Дзяржаўнай прэміі краіны, вядомае не толькі на нашай зямлі, але і ў многіх кутках планеты, куды далятаў ягоны шчыры мастакоўскі голас. 15 верасня 2019 года ён мог бы адзначыць сваё 90-годдзе,
але не дажыў да гэтага юбілею шэсць гадоў.
Далей
ART-блог: беларускае мастацтва Погляд з XXI стагоддзя
Не сумаваць па страчаным, незваротным…
Да 80-годдзя ўз’яднання Усходняй і Заходняй Беларусі
Амаль у кожным горадзе, у мястэчку Беларусі, — а ў заходніх абавязкова! — ёсць вуліца “17 верасня”. І яны ніколі не будуць перайменаваныя, як, скажам, у Маскве вуліцы “25 кастрычніка”, што побач з Краснай плошчай, вярнулі былую назву “Нікольская”. Чаму такая ўпэўненасць? А таму, што ў 1921-м
па Рыжскай дамове разарваная Беларусь, што амаль 20 гадоў была пад Польшчай, урэшце аб’ядналася, каб ужо назаўсёды стаць адзінай.
І таму ў гісторыю краіны ўвайшла светлая дата.
Далей
Сайт переехал на новый адрес – kultura-info.by
|
Новы нумар Рэдакцыйна-выдавецкая ўстанова Цікавосткі: варта прачытаць! Гісторыя і лёсы: культура Беларусі ад мінулага да сучаснасці |